ALL ABOUT KNIVES AND WOOD

Terima kasih atas kunjungan anda, jika ada jenis dan jenama pisau yang anda inginkan boleh beritahu dengan saya, mungkin saya boleh membantu...telefon saya 0193302672. E-mail sham200175@yahoo.com. Maybank akaun 114209468772. Sila tambah RM10 untuk penghantaran. Terima kasih atas sokongan anda.

Saturday, August 8, 2009

kedai bundle part II

"saye dengar bunyi motor.......saye tunggu org bagi salam....tapi takde pulak......ni yang saye keluar ni......ni biznez suami saye ni.....saye pun banyak keje kat dalam rumah!!"
"mm...saya ingat takde org..takpelah saya belek2 dulu....mana suami akak..?"
"suami saye tu.....penyegan!!.... ni kata nak g cari barang kereta..tp entah maner tak balik2 lagi...keta pun repair jugak...sikit2 le..."
"takpelah kak...saya tengok2 dulu ...nanti kalau ada yang saya nak...saya panggil kat dalam.."
"takpe ker...?"
"kalau akak tak kesah saya pun tak ...akak masuk ler buat keje kt dlm tu.."
"ok lah..saye masuk jap"

aku pun sambung ler belek jeans yang ada.....makaihh...sekali selak...berterbangan sang nyamuk menyelamatkan diri..banyak sungguh!!....jadi tempat tidur diorang ler.....selak lagi...nengok nama ngan qualitas cam hampeh jer....koleksi ni target warga asing sebagai customer kot...jumpa satu jeans jenama hebat....dok perati condition nyer...koyak sana sini....ni kot amy search boleh jadi dia amik .....rocks tuhh!!..belek sampai bawah kaki seluar...cheh...baik punyer katak puru tengah dok gerak tukar port...pasal aku dah ganggu portnyer....aduyaiii...katak puru pun ader......

dah le....jeans tak leh g....nengok t shirt le pulak....harga rm5 punyer...boleh le tahan conditionnyer......belek ler cari jenama hebat......satu2 ... sampai habis satu penyidai...belek penyidai lain pulak....aku pandang arah dalam rumah...dah terpacak akak tadi tengah nengok aku belek baju.....sebaik sajer aku pandang dia...dia mai mendekati aku...takder lah dekat sgt...kira dekat le untuk bersembang...pastu dia start...

"depan rumah saye ni itu hari ada orang tabur tanah kubur!!"....berkerut dahi aku...aku tak jawab...aku nengokkan jer akak tu sekejap sebelum aku sambung belek baju...

"teruk saye sakit....suami saye pun kene jugak...tapi dia dua minggu jer...saye ni tiga bulan sakit..teruk...tak boleh bangun....sakit lenguh segala sendi.."..aku ingat simptom sakitnyer cam cikugunya je
nyamuk banyak kat sini....telah ku ...dalam hati..

"saper yang nak buat camtu?"
"entah saye tak tau"...
"jkm nak datang sini....!!"...lagi sekali dahi aku berkerut.....apahal jkm(jbtn kebajikan masyarakat) nak mai sini pulak?..
"saye jaga budak....baby pun ader....5 orang tu dalam rumah....saye nak mintak lesen jer...diorang nak datang check...tapi tak bagitau bila2....saye memang suka jaga budak...."

"kalau bundle ni ada kat sini diorang tak kesah ke..?"
..dalam hati aku.... memang tak lepas nyer kalau diorang buatnyer nak membelek.....berterbangan sang nyamuk....lesen pun terbang ler...

"entah ler ...tak tau la suami saye ni...malas....nak harap dia kasi duit memang susah ler.....ni suami ke dua...suami dulu ok..rajin...tapi dia kawen lagi tak cakap saye...saye tak boleh terima...cerai lah....dapat suami ni pulak camni jalannyer....dengan suami dulu anak 4org....sumer lelaki...alasannyer nak dapatkan anak perempuan...lantak kau la....akak kawen suami ni dapat 2org...perempuan dua2.....tapi dia ni malas....memang le dia cakap dia sakit..tapi kalau diikutkan sakit....kedana lah....saye cakap kat dia...eh bang saye ni keje lagi banyak dari abang tau tak...keje kat rumah ni tak pernah habis....pastu sayer nak jaga bundle abang lagi....badan saye ni dah macam lelaki ...tak percaya tanya tukang urut saye...."

time ni aku dah jadi pendengar jer....takleh nak mencelah dah.....makaih...jadi tempat mengadu lerr pulak...

"saye sakit ni...percaya tak..?..saye dulu 8okg...tapi sekarang ni dah tinggal 60kg jer...teruk...."
"ok ler tu....ingat senang nak sajer2 turun 20kg...."
"memang ye....sayer dulu nak diet kurus badan tak pernah menjadi...sekarang ni sayer makan oat....saye suker oat....campur susu...pastu letak barang2 lain ikut selera kita.."...hati aku cakap akak ni dok menanggung segunung tekanan dalam kepalanyer...dia punya kapla ada 'everest' jugak dudok..

"anak saye dah besar dah...yang sulong tu dah nak kawen...tapi saye tak kasi kawen dulu...beli kereta, beli rumah pastu baru kawen....dia nak ajak saye duduk dengan dia nanti...dia pun cakap
suami mak tu tak guna..nanti mak duduk ngan saya...."

dalam kepala aku sekarang....bukan bundle lagi.....akak ni jiwa serabut ni....kesian dia...

"saye memang menyesal kawen dengan suami saye...ni..." aku pandang akak tu dengan pandangan 'mintak konfom'....
"betul saye cakap ni.....kalau saye tahu memang saye tak kawen ngan dia...tp apa nak buat kan memang jodoh ngan dia......rumah ni kalau saye punye memang saye dah kaye...ni rumah sewa...nak kene bayar sewa lagi...setakat jual bundle ngan repair keta sikit2....mana nak cukup...kalau saye tak jaga budak2...tak tau lah camner...!!"

ketika ni aku dah gambarkan aku berada di kaunter aduan...aku simpati kat akak tu...so aku layan jer...biar terluah sumer yg berbuku dihati....kesian dia...dok sorang jaga budak2...suami dok hilang jer...merayap...
tak kan nak sembang ngan bebudak pasal masalah org dewasa ye tak....kesian dia....


2 comments:

Bundle Studio said...

gua rasa lu ada aura la,macam mawi tu, "MR PROBLEM SOLVER"

buyat said...

kada hengkat basurah lagi dah...
muha kada hensem..awaq kada tough